MODE Till H&M:s vårkollektion 2019 introducerar nu modevaruhuset ett nytt plagg som är tänkt revolutionera marknaden. CP-behån är namnet på den nya behån för män med chipstuttar, unikt skapad för den omedvetne mannen med en inaktiv livsstil. Influencers som Leif GW Persson och Edward Blom har redan börjat bära plagget och stoltserar med det offentligt på Instagram.
Redan nu har modevaruhusen börjat introducera sina vårkollektioner till allmänheten och som vanligt är det H&M som ligger i framkant vad gäller nyskapande plagg. I år revolutionerar man marknaden ytterligare en gång när man introducerar CP-behån: en behå skapad för män med chipstuttar och en inaktiv livsstil. Plagget riktar sig framför allt till manliga chips- och colakonsumenter i 35-årsåldern som spelar Tibia och fortfarande bor hemma hos morsan och säljs med fläckar av frityrolja samt smulor från både dillchips och ostbågar.
– I och med plagget krossar vi både kroppsidealet och den heteronormativa föreställningen att det bara är kvinnor som kan ha på sig behå, säger en talesperson för H&M som föredrar att vara anonym.
På sociala medier har CP-behån hyllats och redan börjat bäras av influencers som Leif GW Persson och Edward Blom som båda stoltserat med det offentligt på Instagram. Även Bert Karlsson har deklarerat på Twitter att han funderar på att köpa plagget även om han tycker det är ”lite bögigt” att ha på sig behå.
Alla är dock inte glada över det nya plagget. Under hashtagen #ThinLivesMatter har ett stort antal smala män organiserat sig och anklagat plagget för att vara diskriminerande mot smalisar då det inte finns i tillräckligt liten storlek för att passa män utan chipstuttar. På sin hemsida meddelar H&M att man nu jobbar på ett plagg för smala män lagom till sommarkollektionen.
OBS! Denna artikel är ej sponsrad av H&M. Men om du jobbar på, äger eller inte har något att göra med H&M och vill sponsra det så får du jättegärna göra det genom att swisha valfritt belopp till 0707557636 eller stödja Folkhemseliten på Patreon!