FOTBOLL Det blir ingen fortsättning för Zlatan i LA Galaxy. Nu står det klart att karriären fortsätter på annat håll, då Zlatan skrivit ett nytt kontrakt som levande reklampelare på Times Square. På sociala medier kallas han nu Sveriges bästa reklampelare genom tiderna, där Dogge Doggelito är tvåa på listan.
I natt svensk tid meddelade Zlatan Ibrahimovic att det inte blir någon fortsättning för honom i den amerikanska MLS-klubben LA Galaxy. Redan nu har svensken från Rosengård istället gjort klart med ett nytt uppdrag, då han fortsätter sin karriär som reklampelare på Times Square.
– I am a lion, and a lion will never quit being a reklampelare, säger Zlatan i ett officiellt uttalande i samarbete Central Park Zoo.
Enligt det nya kontraktet finns det ingen gräns för hur många reklambudskap Zlatan ska kunna framföra samtidigt, men det ska vara minst 5000 per dag. Än så länge står det klart att han kommer ha på sig en blöja från Pampers, Cowboy Boots från Dr. Martens och en knallpulverpistol från Buttericks de 30 första dagarna på jobbet, med brasklappen att fler samarbeten tillkommer.
På sociala medier har hyllningarna strömmat in efter beskedet, där det bland annat slås fast att han är Sveriges bästa reklampelare genom tiderna, tätt följd av Dogge Doggelito och därefter Robinson-Robban och Thomas Ravelli.
Alla är dock inte lika exalterade inför beskedet. När Folkhemseliten talar med Sveriges förbundskapten Janne Andersson, som tidigare i höstas rasistanklagades av Zlatan, ställer han sig totalt likgiltig till den forne landslagsspelarens nya karriärval.
– Det skiter väl jag i var den fucking horungen går nånstans, säger ”Party-Janne” när Folkhemseliten möter honom på hans kontor och kastar sedan en dartpil på en bild av Zlatan uppsatt på väggen.